KSIĘGI HANDLOWE
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z Ustawą o rachunkowości,
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- Prowadzenie wymaganych przepisami prawa ewidencji księgowych (np. rejestr środków trwałych),
- Prowadzenie ewidencji do celów rozliczenia podatku od towarów i usług (VAT), sporządzanie miesięcznych deklaracji (pliki JPK_V7M, JPK_V7K) i informacji podsumowujących (VAT-UE),
- Obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych (CIT),
- Sporządzanie rocznych deklaracji CIT i dodatkowych informacji podatkowych (ORD-U, IFTR),
- Sporządzanie sprawozdań i deklaracji wymaganych przepisami prawa (GUS, NBP)
PODATKOWA KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW (PKPIR)
- Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji sprzedaży do celów ryczałtu,
- Prowadzenie wymaganych przepisami prawa ewidencji księgowych (np. rejestr środków trwałych),
- Prowadzenie ewidencji do celów rozliczenia podatku od towarów i usług (VAT), sporządzanie miesięcznych deklaracji (pliki JPK_V7M, JPK_V7K) i informacji podsumowujących (VAT-UE),
- Obliczanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT),
- Sporządzanie rocznych deklaracji PIT przedsiębiorców (PIT-36, PIT-36L).
KADRY I PŁACE
- Prowadzenie dokumentacji kadrowej zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (akta osobowe, dokumenty związane z nawiązaniem i ustaniem stosunku pracy, itd.),
- Zgłaszanie pracowników/zleceniobiorców do ZUS,
- Przygotowywanie list płac oraz rachunków do umów cywilnoprawnych,
- Obliczanie zaliczek na PIT i składek ZUS pracowników i zleceniobiorców
- Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do ZUS rozliczenia z ZUS oraz rocznych deklaracji podatkowych związanych z zatrudnianiem pracowników,
- Obsługa rozliczeń/dofinansowania z PFRON.
INNE USŁUGI
- Pomoc przy zakładaniu podmiotów gospodarczych,
- Wsparcie w przekształcaniu formy prawnej firmy (np. przekształcenie działalności jednoosobowej, spółki cywilnej lub jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością),
- Przejście z podatkowej księgi przychodów i rozchodów na pełną księgowość,
- Opracowanie polityki rachunkowości i planu kont,
- Analiza sprawozdań finansowych,
- Pomoc w przygotowaniu wniosków kredytowych,
- Rozliczanie dofinansowań i dotacji.